لوگوی فروشگاه تکنیک مدرن

No products in the cart.

Return To Shop

تعمیر و نگهداری تابلو برق صنعتی

خرید تابلو برق صنعتی

تعمیر و نگهداری تابلو برق صنعتی

ساخت دستگاه های تاسیسات برقی همواره با ضریب عملکرد و اطمینان بالا همراه است که نتیجه ی آن نیاز به تعمیر و نگهداری تابلو برق صنعتی را کاهش می دهد. علت خرابی‌های تابلوهای برق نیز نادیده گرفتن خطرات سیستم است که منجر به قطع انرژی ورودی و مسدود شدن جریان برق نخواهد داشت.

رطوبت بالا، آب، لرزش، گردوغبار از مواردی هستند که بیشترین آسیب‌ها را به تابلوهای برق وارد می‌کنند. چرا که لایه‌های عایق روی سطوح که وظیفه‌ انتقال حرارت را به عهده‌دارند می‌نشینند و با کاهش یا افزایش درجه‌ حرارت باعث بروز اختلال در سیستم می‌شوند. تابلوهای برق باید حداقل یک‌بار در سال تمام اجزای تابلوهای برق بررسی شوند و از عدم وجود عواملی که باعث خرابی تابلوها می‌شوند اطمینان حاصل کرده و اقدام به غبارروبی از روی تجهیزات کرد.

توصیه ‌های نگهداری و پشتیبانی

نگهداری، برسی و نظافت تابلو های برق باید به صورت منظم و مداوم باشد و طی این برسی ها باید همواره مطمئن شوید که تابلو برق ها استحکام لازم را داشته باشند و روغن کاری تجهیزات در زمان ها مقرر انجام شود. در ادامه به موارد مهم اشاره میکنیم.

بروز رسانی تجهیزات

با از رده خارج کردن تابلو های قدیمی در مدت عمر مفید خودش و جایگزین کردن تکنولوژی های جدید و استفاده از مدل های جدیدتر هزینه ی تعمیر و نگه داری نیز کاهش می یابند اگر دنبال روشی اقتصادی تر باشید، بروز رسانی تجهیزات بهترین گذینه ی برای کاربران تابلو برق صنعتی.

استفاده کارشناس حرفه ای خارج از سازمان

واگذاری به پیمانکاران های حرفه ای و همکاری برای مدیریت، نگهداری و تعمیرات تابلو برق های صنعتی می تواند این اطمینان خاطر را به کارفرمایان بدهد که تمامی سرویس های تعمیری مورد نیاز در فواصع زمانی مناسب انجام می شود.

استفاده از ابزارهای  پیشگیری

برای تابلو برق های صنعتی ابزار های پیشگیری خرابی مانند سیستم های نمایشگر آنلاین که می تواند ایراد هایی را که برای انسان ها مشهود نیستند و ممکن است در ادامه باعث خرابی دستگاه ها بشوند را شناسایی کنند طراحی شده که استفاده از آنها بسیار کم هزینه تر و بعتر از تعمیرات آن ها است. توصیه متخصصین این حوضه استفاده از این ابزار هاست تا در صورت بروز مشکل به سرعت آن ها را نمایش داده تا باعث مشکلات و خرابی های بیشتر نشود.

بررسی جهت جریان اتسال کوتاه

عدم وجود نرخ اتصال کوتاه، سبب آسیب های بسیار بزرگی به تجهیزات و محل کار خواهد شد. اگر از آنالیز اتصال کوتاه مدت استفاده کنید و به آن وسیله رتبه بندی تابلو را مشخص نمایید، می توانید به راحتی از نیاز های تابلو ی برق اطلاع پیدا کنید. ممکن است، احتیاج باشد که مدارشکن قدرت مجددا تنظیم شود و به این وسیله از قطع غیر ضروری جلوگیری به عمل بیاید.

 

نگهداری تابلو برق صنعتی

مسئول نگهداری باید کاملا به نحوه استفاده، جزئیات فنی  و تجربه ی کار با تابلو برق های صنعتی را داشته باشد. با توجه به دفترچه راهنمای کارخانه، نوع کاربری تابلو برق و تجهیزات داخلی آن توصیه می شود اقدامات اولیه از قبیل نکات زیر انجام شود.

از لحاظ مکانیکی

  • پیچ ها ، اهرم ها ، فنر ها ، کشو ها و قفل و بسته ها باید تمیز شده و به حد کافی روغن کاری شده تا عملکرد صحیح داشته باشند.
  • هر نشانه ای از پوسیدگی به دقت بررسی و در صورت لزوم قطعه تعویض گردد.
  • تمام اجزا ثابت مانند پیچ و مهره ها ، پیچ تنظیم ، پین ها و … باید بازرسی گردد.

از لحاظ الکتریکی

  • مدارات سیم بندی و ترمینال ها کنترل و قسمت های معیوب تعویض و یا تعمیر گردد.
  • تست مقاومت عایقی روی مدارات کنترل صورت گیرد.

تابلو برق صنعتی

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*