لوگوی فروشگاه تکنیک مدرن

No products in the cart.

Return To Shop

معرفی تابلو برق صنعتی فشار ضعیف

تابلو برق صنعتی فشار ضعیف

تابلو برق صنعتی فشار ضعیف از پرکاربرد ترین تابلو برق ها است که هم جهت مصارف صنعتی و هم مصارف ساختمانی مورد استفاده قرارد می گیرد. این دستگاه همانند انواع دیگر متشکل از محفظه ای تجهیز شده با قطعات الکترونیکی است که جهت محافظت در برابر اضافه‌بار الکتریکی و اتصال کوتاه در هنگام توزیع برق استفاده می شود.

تابلو برق صنعتی فشار ضعیف

سطح ولتاژ تابلو برق فشار ضعیف

سطح ولتاژ تابلو برق صنعتی فشار ضعیف از 380 ولت تا 1000 ولت می باشد و تغذیه تابلوهای فشار ضعیف با استفاده از ترانسفورماتور با ولتاژ 400/230 ولت می باشد. به علت نیاز به ولتاژهای پایین از بازار فروش خوبی برخوردار می باشند.

کاربرد تابلو برق صنعتی فشار ضعیف

از تابلو برق صنعتی فشار ضعیف در شرکت ها و کارخانجات، ساختمان های بزرگ، بیمارستان ها، پارک ها و پالایشگاه ها استفاده می شود. نسبت به مکان مورد استفاده ممکن است یک پروژه با مقیاس بزرگ مقیاس با چند تابلو اجرا شود. از طرفی ممکن است یک پروژه دیگر به کمک تابلو برق فشار متوسط اجرا شود. حتی ممکن است بنا به نیاز و شرایط پروژه، ترکیبی از این تابلوهای برق به کار گرفته شود.

انواع مدل های تابلو برق صنعتی فشار ضعیف

تابلو برق صنعتی فشار ضعیف مثل بسیار دیگر از سیستم ها و تجهیزات مهندسی، دارای تنوع بالایی است و برای هر پروژه توسط مهندسان این رشته مناسب با نیاز مکان طراحی می شود. در ادامه به معرفی انواع این تابلو برق ها می پردازیم.

تابلو برق ایستاده فشار ضعیف

این نوع تابلو برق صنعتی فشار ضعیف به شکل ایستاده ساخته می شود و درون آن‌ تجهیزات توضیع و کنترل و پنوماتیک قرار گرفته است. این تابلوها معمولاً در ارتفاع دو متر ساخته می‌شوند و شامل اسکلت فلزی، درب، فوندانسیون و چندین قلاب حمل جهت جابه جا کردن در سقف می شود.

تابلو برق دیواری فشار ضعیف

این تابلو ها روی دیوار یا درون آن با اتصالات محکم و مقاوم نصب می شود و در دو نوع تابلوی برق فشار ضعیف دیواری روکار و توکار وجود دارد. از ورق روغنی یا گالوانیزه و تعدادی روبنده لولایی نیز برای امنیت بیشتر در ساخت این تابلوهای برق استفاده می شود.

تابلو برق فشار ضعیف روکار به کمک اتصالات خاصی مانند رولت بولت یا گوشواره روی دیوار نصب می شود. تابلو های توکار در عمق دیوار یا جداره در دو مدل رک (قفسه بندی شده) و سویینگ (با درب شیشه ای) بصورت توکار نصب می‌شوند.

انواع تابلو برق صنعتی فشار ضعیف بر اساس فضای محل نصب

تابلو برق صنعتی فشار ضعیف را می توان در دو مدل indoor (داخلی) و outdoor (بیرونی) محیط تاسیسات صنعتی نصب نمود. تفاوت این دو مدل در استاندارد ساخت آن ها است به این صورت که مدل داخلی دارای حساسیت کمتر و مدل بیرونی با ید داری استاندارد IP جهت مقاونت در برابر تابش آفتاب، بارش باران و برف، وزش باد، رطوبت، گرما وعایق در برابرعوامل طبیعی باشد.

انواع تابلو برق صنعتی فشار ضعیف بر اساس اندازه محل نصب

تابلو برق صنعتی فشار ضعیف معمولا در دور طرح سیواکن و ریتال که به شکل سلولی است در صنایع مختلف استفاده می شود.تابلو برق سیواکن اکثراً در مکان های بزرگ و با مصرف بالا مانند مراکز نیروگاهی، پالایشگاهی و شرکت های تولیدی صنعتی کاربرد دارد.

تابلو برق صنعتی فشار ضعیف ریتال به عنوان یکی از طرح های محبوب در ساخت و تولید تابلو برق سلولی به شمار می رود و یکی از مزایای عمده این مدل، اشغال فضای کمتر نسبت به مدل سیواکن است. این تابلو ها فضای کمتری اشغال میکنند و منتاژ راحت تری نسبت به سایر تابلو ها دارند.

مقالات مرتبط:

عیب یابی تابلو برق های صنعتی

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*