لوگوی فروشگاه تکنیک مدرن

No products in the cart.

Return To Shop

کاربرد تابلو برق صنعتی استیل در صنایع غذایی

تابلو برق صنعتی استیل

باتوجه به کاربرد تابلو برق صنعتی در تمامی صنایع به منظور کنترل جریان برق و جلو گیری از خطرات و خسارات جانی و تجهیزاتی، تابلو برق ها در انواع مختلفی تولید شده می شود که نیاز تمامی صنایع از جمله صنایع غذایی که در این مقاله به کاربرد تابلو برق صنعتی استیل می پردازیم.

تابلو برق صنعتی استیل

تابلو برق صنعتی استیل

عملکرد این تجهیزات همانند تمامی تابلو برق های صنعتی است اما یک تفاوت در ساخت بدنه و اجزای بدنه دارند و آن هم ساخت بدنه از جنس استیل به جای آهن سیاه است. در تابلو برق های صنعتی استیل به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی دیگر نیازی به زنگامیزی نیست چرا که ورق های استیل بگار برده شده در این تابلو ها دارای استاندارد IP54 و سری 300 و 400 از انواع ورق های استیل است.

استفاده از استیل در تابلو برق های صنعتی مورد استفاده در صنایع غذایی به علت مقاومت در شرایط رطوبتی و مقاومت در برابر دما بسیار متداول و رایج است. تجهیزاتی که برای نصب قطعات برقی در داخل تابلو برق قرار می گیرند هم از جنس استیل هستند.  با توجه به اهمیت بدنه آلیاژ مورد استفاده در ساخت ورق های استیل بکار رفته در تابلو برق های صنعتی استیل دارای استحکام و ماندگاری بالاتری نسبت به انواع استیل هستند که باعث ماندگاری و عمر مفید مطلوبی هستند که برای مصرف کنندگان این تابلو برق ها بسیار بصرفه است.

استاندارد IP در ساخت تابلو برق های استیل

این استاندارد یک استاندارد بین المللی برای تعیین مقاومت تجهیزات برقی در مقابل نفوذ آب و ذرات خارجی که امکان مختل کردن سیستم تابلو برق را دارند است. برای اجرای درست این استاندارد ابتدا باید بدنه را به طور صحیح با جنس استیل مناسب ساخته شود و در مرحله دوم از تزریق فوم پی اورتان  به منظور عایق کردن تابلو در برابر نفوذ انواع عوامل خارجی استفاده می شود.

معمولا برای تابلو برق هایی که با ورق استیل گرید 304 ساخته می شود از استاندارد IP54 و برای تابلو برق هایی که با گرید 316 از استاندارد IP64 استفاده می شود.

آشنایی با استیل گرید 304 و316

این دو نوع گرید در ورق های استیل از رایج ترین ورق های مورد استفاده در تابلو برق های صنعتی استیل در صنایع غذاییی هستند که در سراسر جهان از ان ها استفاده می شود. در خصوص خواص مکانیکی میتوان هر دو گرید را شبیه هم دانست اما تفاوتی در ترکیبات آلیاژی گرید 316 که حاوی نیکل و مولیبدن بیشتری نسبت به گرید 304 هست که آن را گران تر می کند که در ادامه به موارد کاربرد هر دو گرید می پردازیم.

موارد کاربرد استیل گرید 304

این گرید دارای استاندارد 18.8 فولاد ضد زنگ است و در طیف گسترده ای از محصولات به دلیل  ویژگی های فرم دهی و قابلیت جوشکاری در دسترس است.

1-تجهیزات فراوری مواد غذایی به ویژه شیر.

2-صندلی های آشپزخانه، سینک ظرفشویی ، فریزر، تجهیزات و سایر لوازم.

3-پنل های معماری مانند نرده ها.

4-مخازن شیمیایی از جمله مخازن انتقال مواد شیمیایی.

5-مبدل های حرارتی.

6-صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب.

7-اتصال دهنده ها.

8-فنر ها.

موارد کاربرد گرید  316

استیل گرید 316 از نظر مقاومت در برابر خوردگی، به خصوص در برابر کلرید و محلول کلر، مقاوم تر از گرید 304 است و موارد گوناگونی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

1-تجهیزات آماده سازی مواد غذایی به ویژه در محیط های کلرایدی.

2-نیمکت و تجهیزات آزمایشگاهی.

3-پنل معماری ساحلی، نرده ها.

4-اتصالات قایق.

5-ظروف شیمیایی، از جمله در حمل و نقل.

6-مبدل های حرارتی.

7-صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب.

8-اتصال دهنده ها.

9-فنرها.

جوشکاری تابلو برق صنعتی استیل

در تابلو برق های استیل نوع  و ظرافت جوشکاری بسیار مهم است. جهت جوشکاری های داخلی و خارجی این تالو برق ها از آرگون و فیلر جوش مناسب با گرید استیل بکار رفته در تابلو برای اتصالات استفاده می شود.

مزیت استفاده از تابلو برق استیل در صنایع غذایی

کاربرد و ویژگی های تابلو برق صنعتی استیل بسیارند و از لحاظ نظافت بهترین گزینه در صنایع غذایی محسوب می شوند که در ادامه مواردی از مزیت های استفاده از تابلو برق صنعتی استیل را ذکر می کنیم.

1-کیفیت بالا.

2-متریال به کاررفته مرغوب.

3-براق و صیقلی بودن.

4-داشتن فوم تزریق جهت بالا نگهداشتن IP.

5-طراحی براساس نیاز مشتری.

6-ماندگاری محصول.

مقالات مرتبط:

ترانس جریان تابلو برق صنعتی چیست

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*