لوگوی فروشگاه تکنیک مدرن

No products in the cart.

Return To Shop

ملزومات تاسیس خط تولید کارگاه تابلو برق صنعتی

خط تولید کارگاه تابلو برق صنعتی

خط تولید کارگاه تابلو برق صنعتی: صنعت برق از صنایع مادر در جهان است که به جرات میتوان گفت بیشترین نیاز و بازار جهان را به خود اختصاص داده است. با توجه به پیشرفت صنایع و نیاز جریان برق با مقادیر مختلف قدرت بیشترین بازار کار مربوط به رشته های سیستم  برق قدرت است که ار مهم ترین مشاغلی که در کشور های مدرن و صنعتی کاربرد دارد، تخصص در ساخت تابلو برق صنعتی در مدارهای فرمان و قدرت به علت استفاده ی بسیار زیاد كارخانجات و اداره ها و موسسات و حتی ساختمانهای بزرگ و كوچک میباشد.

خط تولید کارگاه تابلو برق صنعتی

خط تولید کارگاه تابلو برق صنعتی چگونه است

با توجه به بزرگ شدن شهرها و صنعتی شدن کشورها شرکت ها و کارخانه جات زیادی تاسیس شدند که تعداد نفرات بالایی را برای کار مشغول کرده و باعث کارآفرینی و رونق شهر ها و کشور ها شده اند. ایران هم از این قضیه دور نیست و باتوجه به نیاز صنایع مختلف برای ساخت و تولید این محصول برای بازار داخلی  میتوان این اطمینان را داشت که تاسیس تولیدی تابلو برق صنعتی میتواند به رشد و شکوفایی اقتصادی به اندازه چشم گیری کمک کند و علاقع مندان و متخصصان این رشته را به خود جذب کند.

مراحل کسب جواز تاسیس خط تولید تابلو برق صنعتی

1-پذيرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسيس فعاليتهای صنعتی و تكميل پرونده توسط مديريت صنایع و معادن شهرستان.

2-بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبيق با مصاديق والويتهای سرمايه گذاری در واحد صدور مجوز مديريت صنايع و معادن.

3-تكميل پرسشنامه جواز تاسيس ( فرم شماره يك ) توسط متقاضی.

4-ارسال پرونده منضم به فرم شماره يك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تيپ و تجربيات كارشناسی  و ارجاع  پرونده  به  مديريت.

5-ارجاع پرونده توسط مديريت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس.

شرايط دريافت جواز تاسيس خط تولید کارگاه تابلو برق صنعتی

1-اشخاص حقيقی.

2-تابعيت دولت جمهوری اسلامی ايران.

3-حداقل سن 18 سال تمام.

4-دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم.

5-اساسنامه مرتبط با نوع فعاليت.

6-ارائه آگهی تاسيس و آگهی آخرين تغييرات در روزنامه رسمی كشور.

مراحل تولید تابلو برق صنعتی

از مراحل اصلی تولید تابلو برق صنعتی می توان به بخش های برش فلز، جوشکاری، رنگ کاری، مونتاژ بدنه و اسکلت داخلی و مونتاژ الکتریکی اشاره کرد که در ادامه به توضیح مخترص این موارد میپردازیم.

1-فلز و جوش کاری

در این مراحل مسئله نیاز و تامین دستگاه های مورد نیاز برای ساخت بدنه تابلو برق صنعتی مطرح است که از این قبل دستگاه ها میتوان به دستگاه برش، دستگاه نقطه جوش، دستگاه پرس، خم کن برقی، رکتیفایر، گرد بر، پانچ 8 تنی و دریل ستونی اشاره کرد که بیشترین کاربرد را دارند و از دستگاه های اصلی بشمار می آیند.

2-رنگ کاری تابلو برق صنعتی

تمام قطعاتی که در مرحله قبل ساخته میشوند بعد از مرحله پرداخت وارد بخش مرحله رنگ آمیزی میشوند. جنس رنگ های مورد استفاده در این صنعت در دو حالت رنگ های ساده برای محیط های سر بسته و رنگ های جرمی برای محیط های سرپوشیده استفاده میشود.

با استفاده دستگاه رنگ پاش قطعات رنگ آمیزی میشوند و بعد از آن کمی خشک شدن قطعات را به کوره میبرند تا رنگ کاملا روی تابلو برق تثبیت شود.

3-مونتاژ بدنه و اسکلت داخلی

قطعات رنگ شده در این مرحله به هم متصل شده و سوراخ کاری ها، پایه گذاری هایی که برای تثبیت تجهیزات الکتریکی لازم است به بدنه تابلو برق صنعتی اضافه میشود.

4-منتاژ الکتریکی

بده ی اماده شده در قسمت قبل را برای تجهیز شدن به قیمتی میبرند که در ان جا متخصصان تجهیزات الکتریکی مانند: رله، فیوز، کنتاکتور و شینه را بر اساس طراحی و نوع کاربرد تابلو برق صنعتی بر روی آن سوار میکنند.

مقالات مرتبط:

خرید تابلو برق صنعتی

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*